ITIL Tjenesteovergang
- Oppgave 1
- Hva skjer i fasen tjenesteovergang?
- Det som skjer i tjenesteovergangsfasen er realisering av tjenesten som beskrevet i tjenestedesign, testing av tjenesten, risikovurdering forbundet med tjenesten, opplæring i nye tjenester til service senter og etablering av prosedyrer for hendelser, problemer og feil.
- Oppgave 2
- Hvorfor er det så viktig med god testing av nye tjenester?
- Testing av nye tjenester er viktig, med tanke på uforventede feil, eller kritiske feil. Hvis noe som dette skal skje kan det medføre store tap på tid og penger. Dette går også utover kunder’s mulighet til å yte tjenester, og dermed fører til tap av kunder også.
- Oppgave 3
- Hva er hensikten med kunnskapsforvaltningsprosessen?
- Denne prosessen er det som handler om at riktig personale skal ha riktig kunnskap til tjenestene og arbeidet de skal gjøre. Når systemer skal driftes skal personale kunne bruke systemet på en riktig måte, og ha kjennskap til det de skal holde på med. De må også kjenne til de mest kjente feil og slikt.
- Oppgave 4
- Hva er hensikten med endringsstyringsprosessen?
- Endringsstyringsprosessen omhandler kontroll og styring på alle endringer som blir implementert, slik at de ikke fører til dårligere kvalitet eller fører til kritiske feil etter endringen.
- Oppgave 5
- Hva er hensikten med eiendelshåndteringsprosessen?
- Eiendelshåndteringsprosessen går ut på verdiene du har i en bedrift. For eksempel specs av disker som servere kjører på, eller hvor mye RAM det ligger på bestilte laptopper. Verdiene gjør klar en sum som skal rapporteres i henhold til norske lover.
Kommentarer
Legg inn en kommentar