Informasjon: Helpdesk


  • Servicesenter 
    • På mange måter det samme som helpdesk. 0, 1, 2, 3 linje.
  • En Hendelse
    •  Noe som plutselig oppstår og fører til avbrytelse av tjeneste
  • Problem 
    • En underliggende årsak til hendelse intreffer. 
    • Det er viktig å finne en løsning på problemet slik at hendelser ikke oppstår.
  • Fårespørsler 
    • En henvendelse fra en bruker som ønsker tips og/eller tilgang til en eller annen tjeneste de ikke allerede har tilgang til.
  • Helpdesksystem.
    •  Forskjellen på helpdesk og helpdesksystem er det at helpdesksystem er verktøyet som de på helpdesk bruker for å hjelpe brukere. 
    • Helpdesk er regnet som et fysisk sted, eller eventuellt kontaktsenteret. Servicesenter der de IT-ansvarlige tar kontakt med 'kundene'.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hei, du som mest sannsynlig er elev på 2IKA RYVS i fremtiden

Repetisjons Spørsmål